Chip tuning

Co to jest chip tuning , remap ECU?

ECU (sterownik silnika) jest obecne w większości nowoczesnych pojazdów. Pod tą nazwą kryje się mały komputer odpowiedzialny za prace silnika. Samochody sprzedawane w różnych częściach świata muszą spełniać odpowiednie wymogi. Producenci, którzy nastawieni są na masową sprzedaż muszą za pomocą jednostki ECU regulować wiele czynników ograniczających nasz pojazd związanych z klimatem czy aktami prawnymi kraju, w którym auto ma zostać nabyte. Na przykład w grupie VAG silnik 2.0TDI o mocy 110KM jest to często jednostka o mocy 140KM zblokowana oprogramowaniem ECU. Chiptuning zwany także remapingiem jest więc zmianą podstawowego oprogramowania sterowników pojazdu i dostosowanie ich do odpowiedniego dla klienta wymogów. Każda ingerencja w komputer pojazdu jest równoznaczna z wgraniem nowego „softu” czyli systemu operacyjnego, który jest w stanie zoptymalizować ogólną wydajność Twojego samochodu.

Remap pojazdu zastępuje domyślne oprogramowanie ECU , zastępując go nowym „softem” , który można zaprogramować tak , by zoptymalizować ogólną wydajność pojazdu.

Korzyści związane z modyfikacjami

Wielu z naszych klientów przed modyfikacjami chiptuningowymi skarżyło się na małą czułość auta w momencie przyciskania pedału gazu. Po wykonaniu zabiegów związanych z chiptuningiem auto wykazuje dużą czułość w reakcji na dodawanie gazu. Klienci odczuwają wzrost mocy silnika związanych z większą ilością koni mechanicznych jak i momentu obrotowego silnika. Jazda samochodem staje się wtedy bardziej ekonomiczna i bezpieczna. Zwiększenie przyspieszenia w samochodzie a także podawanie większej mocy będzie skutkowało sprawniejszym i pewniejszym wyprzedzaniem innego pojazdu na drodze. Przy ekonomicznej jeździe spadnie także spalanie paliwa przez samochód. Przepustnica będzie lepiej reagować a zakres obrotów z pewnością zwiększy się.

Producenci samochodów pozostawiają zawsze pewną rezerwę mocy i momentu obrotowego w seryjnym oprogramowaniu sterownika silnika , dzięki temu można bezpiecznie zwiększać moc w silnikach doładowanych w okolicach 20% , a nawet w niektórych przypadkach do 35% . W przypadku silników wolnossących jest to około 5% mocy oryginalnej.

Hamownia drogowa – pomiar mocy i momentu obrotowego

Jako profesjonalna firma zajmująca się działaniami w obrębie chiptuningu jesteśmy w stanie sprawdzić moc silnika oraz moment obrotowy. Posługujemy się specjalnie przystosowaną do tego maszyną Insoric Real Power, która pozwala nam sprawdzać osiągi samochodów przed i po chiptuningu samochodu. Hamownia drogowa to urządzenie które może być używane praktycznie w każdym miejscu i każdych warunkach. Bardzo precyzyjne i ukazujące wiarygodne wyniki w rzeczywistych warunkach. By robić pomiary przy użyciu hamowni drogowej w Lubuskie, wystarczy odcinek prostej drogi.

Hamownia samochodowa Insoric RealPower może rejestrować:

  • moc kół (kW, KM)
  • moc silnika (kW, KM)
  • prędkość (km / h, mph itp)
  • maksymalny moment obrotowy (Nm)

Race Logic :

  • pomiar przyśpieszenia 0-100km/h , 0-60km/h
  • czas na 0-400m i 1 km
  • pomiary okrążeń

Tego typu zabiegi można wykonać u nas na miejscu.

Chip tuning Gorzów , chip tuning Słubice ,chip tuning lubuskie,